top of page

חמישה טיפים על גישור בזמן קורונה


חמישה טיפים על גישור בזמן קורונה

  1. כי צריך ליישב סכסוכים סכסוכים לא מפסיקים. למרות שרבים מאתנו מוגבלים בבית, עסקים רבים ממשיכים לפעול, וסכסוכים מתגלעים. כסף נעצר, תביעות נשמעות, ויש צורך ביישוב הסכסוך מהר, וללא הוצאות ניכרות. מדוע בכלל לגשת לגישור, היכנסו לכאן >>

  2. כי אפשר ליישב סכסוך ולשמור על הבריאות אנו מחויבים לשמור על בריאותנו ובמיוחד על אנשים בקבוצות סיכון. גם כשרובנו מחוסנים, עדיין קיימת סכנה לקבוצות מסוימות ולכאלה שמסיבות שונות, אינם מחוסנים. ניתן, כדאי, ועדיף לבצע גישור בזום, על מנת שכל הצדדים יוכלו "לשבת יחד" ללא סכנה ובבריאות מלאה. על איך לגשר בזום, היכנסו לכאן >>

  3. כי צריך לחסוך כסף במיוחד בתקופה זו – חשוב לחסוך בעלויות. עלות הגישור נמוכה בהרבה מהתביעה בבית המשפט. העלויות בגישור הן תלויות זמן, ולכן גורמים כמו סוג המחלוקת, משך זמני הדיון, זמן ההגעה להסכם, והאם צריך או לא לערב אנשי מקצוע אחרים, כפסיכולוג, איש פיננסי, עורך דין מייעץ לעניין חוקי כלשהו וכדומה. ברוב המקרים בישראל עלות הגישור נגבית על פי שעה, והסך הכל יהיה נמוך באופן משמעותי מדיון משפטי.

  4. כי צריך לחסוך זמן בתקופה של השבתה ועבודה חלקית של בתי המשפט – הגישור יחסוך לנו זמן יקר. גישור עשוי להמשך שעה עד שעות רבות בפעם אחת או מספר פעמים. גורמים נוספים המשפיעים על משך הזמן הם סוג המחלוקות שעל הפרק, עד כמה המחלוקת עמוקה, עד כמה כל צד פתוח לנסות פתרונות שונים, הרגשות של כל צד ויכולת התקשורת שלו, וכדומה. מגשר טוב יעזור לצדדים לטהר את האוויר, ולהפוך את הדיאלוג ליעיל בהרבה, בכדי להקל על הצדדים להגיע להסכם שטוב לכולם.

  5. כי צריך לחשוב על היום שאחרי הגישור הוא דרך חיים. אנו רואים את המשך היחסים שיש להמשיך ולבנות ביום שאחרי הסיום המוצלח של הגישור. כשהגישור הצליח ליישב מחלוקת בין בעל מקצוע עם לקוח, סיכוי טוב שימשיכו לעבוד יחד לטובת כל הצדדים. כשמשפחה יוצאת מגישור מוצלח, בו הצרכים של כולם נלקחו בחשבון, והסכמה הושגה – הרווח של כולם גדול מכל שיקול כלכלי.


פנו אלי לגישור; גישור עסקי, גישור משפחתי, גישור נדל"ן,


מני שטרן

מגשר, תואר שני ביישוב סכסוכים ומו"מ

0507-528444


מני שטרן: גישור עסקי. גישור משפחתי. גישור כללי.

bottom of page