top of page

איך בוחרים מגשר? שלוש נקודות מינימליות לבחירת המגשר שלכם


איך בוחרים מגשר? שלוש נקודות מינימליות לבחירת המגשר שלכם

לא מזמן פגשתי את ידידי יניב, שסח לי על סכסוך בתוך המשפחה. הסיפור של הסכסוך במשפחתו של יניב מוכר לרבים, ועצוב באותה מידה. ההורים הלכו לעולמם, וסכסוך מר נוצר בין האחים היורשים כתוצאה מחוסר הסכמות מר.


המשפחות שקעו בתביעות הדדיות, ונוצר נתק בין המשפחות. במיוחד עצוב היה לראות שהסכסוך השפיע קשות על ילדיהם, בני הדודים, שהיו ביחסים מצוינים כל השנים.

מפה לשם, הם חשבו שכדאי לנסות עוד אופציות ובצר להם, פנו לדוד, גיס של אחד ההורים, על מנת שיגשר ביניהם.

זו הייתה העת שבה פגשתי את יניב ושמעתי את סיפורו. שאלתי על הדוד החביב והכשרתו ותגובתי החריפה הפתיע את יניב.


"בשום אופן אל תשתמשו בשרותו של הדוד" אמרתי לו.

"מדוע לא?" שאל יניב, "הוא מקובל מאד במשפחה, איש נעים, ודואג מאד מהמצב".

השבתי ש"כל זה טוב ויפה, אך ההחלטה לגשת לגישור, שהיא ההחלטה הנכונה עבורכם, דורשת בחירת מגשר מקצועי, אשר לו הסיכוי הטוב ביותר לעזור לכם, לא רק בפתרון הסכסוך שלכאורה אתם דנים בו, אלא בפתרון היחסים בתוך המשפחה גם בעתיד"!


במדינת ישראל, אין צורך בכל הכשרה רשמית על מנת לשמש כמגשר (למעט אלה האמונים על גישור מול בתי המשפט). זוהי בעיה. כאן אפרט מהן שלוש הנקודות המינימליות, אותן יש לבחון בבואכם לשכור שרותי מגשר:


  1. על המגשר להיות איש מקצוע, בעל תעודת מגשר כמובן.

  2. מעבר לתעודת המגשר, אותה יש לאנשים רבים שאינם עוסקים בכך כמקצוע, יש לבדוק שיש למגשר "הכשרת פרקטיקום". זהו קורס מתקדם המבטיח שלאדם יש ניסיון בגישורי אמת.

  3. לימודים מתקדמים לתואר שני, שניתן לעבור כיום במספר אוניברסיטאות, בתחום יישוב הסכסוכים ומשא ומתן.


מגשר מקצועי חייב להיות ניטרלי, ומקובל על כל הצדדים. דוד, קרוב משפחה כזה או אחר, לעולם יעוררו סימני שאלה בדבר הניטרליות שלהם, אצל צד זה או אחר.


מגשר מקצועי, יעבוד בדרך כלל בצמד. במצב זה ישנה הפרייה הדדית, והיכולת לגלות את המוקשים האמתיים, ולעזור לתת לצדדים כלים לפירוקם, עולה דרמטית. בנוסף, קורה שצד אחד מתחבר למגשר א וצד שני למגשר ב, וכך שומרים על האמון שכל כך חשוב ליישוב הסכסוך.


מגשר מקצועי עשוי לגייס לטובת הגישור איש מקצוע רלוונטי: עורך דין מהתחום, עובד סוציאלי, פסיכולוג, מומחה בתחום מקצועי השייך לעניין וכיוצא בזה.


מגשר מקצועי יחפש פתרון שיהיה טוב לכל הצדדים, ובמיוחד, שיאחה קרעים שנוצרו במהלך הסכסוך.

מגשר מקצועי אינו "פותר את הבעיה". הוא עוזר לצדדים למצוא פתרונות יצירתיים על ישי שיח נכון והכוונה.


מגשר מקצועי ידאג להסכם שלוקח בחשבון את ה"יום שאחרי". זהו הסכם שיעזור לצדדים לחזור ליחסיהם משכבר, בין אם זהו גישור בסכסוך במשפחה, גישור בין בעלי מקצוע, וגישור בין ספק ללקוח. גישור מוצלח יאפשר לכולנו לחזור ולהיות בקשר טוב ובונה. זה מה שיהפוך הסכם למוצלח באמת.


משפחתו של יניב, נענתה להמלצתי, ובחרה מגשר ראוי. במהלך הגישור גילו המשתתפים שהצרכים האמתיים שלהם כללו "עניינים" שהם "סחבו" במשך שנים, וכך, ברגישות וסבלנות, הצליחו הצדדים להגיע להסכמות שטובות לכולם, ולחזור ליחסי משפחה טובים בהמשך.


בכל מקרה של סכסוך, בחרו בגישור כאפשרות ראשונה. בחרו מגשר מוסמך, בעל רקע מוכח.


פנו אלי לגישור; גישור עסקי, גישור משפחתי, גישור נדל"ן,

מני שטרן

מגשר, בעל תואר שני ביישוב סכסוכים ומו"מ

0507-528444


 

מני שטרן: גישור עסקי. גישור משפחתי. גישור כללי.

bottom of page